Stroje s křídlem lomeným do "W" a typickým pevným "bačkorovým" podvozkem vrhající se s jekotem sirén takřka kolmo na bezmocné pěšáky zoufale hledající úkryt - to je Ju-87 Stuka (Sturzkampfflugzeug - střemhlavý bombardér), symbol nacistické bleskové války. Stuky v dokonalé koordinaci s pozemními jednotkami, jimž nahražovaly klasické dělostřelectvo, které by jinak nestačilo držet krok s valícími se kolonami "panzerů", převálcovaly Polsko, Dánsko a Norsko, stejně jako Francii, Jugoslávii a Řecko. Až v Bitvě o Británii, kdy Luftwaffe neměla drtivou převahu ve vzduchu, je Spitfiry a Hurricany odhalily jako pomalé a neohrabané "sedící kachny". Přesto Stuky hrály významnou roli - nadále spíše jako bitevní letouny - po celý zbytek války na všech bojištích v Evropě, v severní Africe; otestovaly i odolnost pancéřových palub z vítkovické oceli letadlových lodí Royal Navy doprovázejích konvoje na Maltu...
Polomaketa německého střemhlavého bombardéru klasické celobalsové konstrukce pro pohon dvoudobým motorem 20 ccm, čtyřtaktem 23-30 ccm, benzínovým motorem 20 ccm nebo elektromotorem třídy AXI 4130 pro mírně pokročilé piloty.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru s charakteristickým „podbradkem“. Spalovací motor se montuje na stavitelné plastové lože ukotvené na překližkovou motorovou přepážku, jež je součástí pevného skříňového "jádra" trupu. V něm je také vytvořen prostor pro palivovou nádrž. Pro instalaci elektromotoru v zadní montáži je ve stavebnici dodávána přídavná motorová přepážka s distančními sloupky. Kabina je maketově vybavená; horní část trupu je odnímatelná pro snadný přístup k palubní elektronice popř. vkládání pohonných akumulátorů. Serva směrovky, výškovky a plynu se montují do prostoru nad křídlem. Kormidla jsou ovládána pomocí lanovodů s robustními drátovými táhly.
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem má klasickou konstrukci s tuhým potahem torzní skříně. Poloviny křídla se nasouvají z boku na trubkovou duralovou spojku a zajišťují šrouby. Maketově ztvárněná křidélka a klapky typu „Junkersovo dvojité křídlo“ jsou ovládány nezávisle třemi páry serv s krátkými přímými drátovými táhly.
Ocasní plochy jsou klasické celobalsové konstrukce.
Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou má odpružené hlavní nohy s laminátovými tvarovými kryty kol.
Model je potažen matnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách.
Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň sedmikanálovou počítačovou souprava umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm, pro ocasní plochy stojí za uvážení použití silnějších 5-7 kg.cm serv.
Stavebnice obsahuje: postavený a potažený trup, nastříkaný laminátový kryt motoru, postavená a potažená křídla a ocasní plochy, odpružený podvozek, sadu příslušenství, kola a obrázkový návod
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 1910 |
Délka [mm] | 1522 |
Plocha křídla [dm2] | 60.4 |
Hmotnost [g] | 4900 - 5400 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(4) |
Náročnost stavby | S2,S3 |
Náročnost pilotáže | P3,P4 |
Doporučený pohon a RC vybavení:
ASP 2T | ASP 4T | O.S. 2T | benzín 2T | |
Motor | ASP S120AR | ASP FS-180AR | MAX-120AX | O.S. MAX GT22 |
Vrtule | MA 15x8" | MA 18x6" | MA 16x8“ | FOXY 16x8-10" |
Nádrž (ccm) | 400-500 | 400-500 | 400-500 | 250-300 |
Serva | 7x HS-422, 2x HS-645MG (S, V) | |||
Serva digi | 7x HS-5496MH, 2xD645MW (S, V) | |||
RC souprava | min. 7 kanálů |