Stavebnice neplovoucí makety lodi Mantua Model Vasa v měřítku 1:60 z roku 1626. Loď švédského krále Gustava Adolfa II, která měla zajistit nadvládu v Baltském moři, je jednou z nejznámějších lodí, a to kvůli svému tragickému potopení během první plavby. Dřevěné díly, lišty, kování, lanoví, plány atd.
Vasa byla postavena v letech 1626-1628 holandským stavitelem lodí Henrikem Hybertssonem pro švédského krále Gustava Adolfa II. Cílem bylo zajistit nadvládu v Baltském moři. Loď měla výtlak 1400 tun a obrovskou plochu 1150 metrů čtverečních, délku 62m a výšku 50m. vyzvednut v letech 1959 až 1961. Vysoká bohatě zdobená nástavba se dvěma dělovými palubami a neobvykle vysokým počtem děl snižovala stabilitu lodě. Na svou první plavbu vyplula Vasa dne 10. srpna 1628. Vypálila jednu slavnostní salvu a když opouštěla přístav, zasáhly ji postupně poryvy větru, kdy se naklonila tak, že otevřenými dělovými střílnami do ní vnikla voda a Vasa se potopila. Loď se plavila přibližně 1500 metrů a na její palubě zahynulo nejméně 30 členů posádky. Vasu objevil v roce 1956 soukromý průzkumník Anders Franzén a loď byla vyzvednuta. Dnes je Vasa v přístavu ve Stockholmu.
Rozsáhlá stavebnice velké neplovoucí makety historické lodi pro náročné modeláře. Krásná a velká loď Vasa v měřítku 1:60 z roku 1768 má délku 1180mm, proto jde zpracovat velmi podrobně. V plastovém blistru najdete ohromné množství maketových dřevěných i kovových prvků, sada kování s největším počtem pečlivě vyrobených a pozlacených odlitků, zpracovaných do nejmenších detailů, které přímo použijete při stavbě. Řada výkresů v měříktu 1:1 vám umožní porovnávat vyráběné díly s výkresy a docílit tak vysoké přesnosti. Maketa je velmi pracná a není proto určena pro začátečníky.
Stylová krabice s fotografií hotového modelu je pečlivě, vkusně a kvalitně graficky vyvedena a obsahuje název, technické údaje a měřítko modelu.
Po otevření víka krabice naleznete dřevěné díly modelu z překližky, sadu lišt, drobné součásti uzavřené v sáčcích, sadu výkresů a manuál.
Set obsahuje kompletní sadu výkresové dokumentace modelu v měřítku 1:1 s obrázky jednotlivých detailů. Na výkrese jsou v měřítku nakresleny montážní sestavy, jejich kompletace a to včetně stěžňů a ráhen a způsob vázání lanoví. Vícejazyčný postup stavby rámcově upravuje logické sestavení jednotlivých komponentů.
Do stavby modelů lodí se stavební obtížností Expert by se měli pouštět pouze zkušení modeláři s bohatými zkušenostmi se stavbou, kteří májí kompletní přehled o problematice a mají zvládnuty všechny technologie a postupy prací při stavbě statických maket lodí. Rovněž je potřeba mít zkušenosti se zpracováním různých materiálů, lepením, barvením a orientací ve výkresech a stanovení vlastních stavebních postupů. Předpokládá se, že stavitel si dokáže vyhledat či pořídit ještě více detailních podkladů pro konkrétní loď a aplikuje je do stavby. Návod zde je pouze orientační pomůckou postupu stavby.
Tyto modely jsou velmi obsáhlé a detailní s až muzejní kvalitou, kterou zkušení modeláři staví měsíce i roky.
Italský výrobce Mantua Model je již desítky let významným výrobcem stavebnic modelů lodí. Díky svým velkým a bohatě vybaveným stavebnicím historických modelů lodí, jako je Sovereign of the Seas, San Felipe nebo Royal Caroline, stanovil Mantua Model vysoké standardy kvality a jako první zavedl technologii řezání laserem do modelářského průmyslu. Známí italští návrháři navrhli pro Mantua Model široký sortiment známých a klasických modelů lodí, které se staly nepostradatelnou součástí modelářského světa statických maket.
Balení obsahuje sadu překližkových dílů, sadu dřevěných lišt o různém průřezu, blistr s drobnými díly, díly z mosazi, sadu výkresů a vícejazyčný manuál.