Nejlepší německý stíhač z konce Velké války Fokker D.VII o rozpětí 2,2 m, nabízí Hangar9 jako RC model ARF. Lehká celodřevěná konstrukce, potažené díly s hotovým zbarvením, výlisky kulometů, figurka pilota, přístrojová deska a kola o průměru 200 mm a další jsou obsahem stavebnice. K pohonu modelu je doporučen benzínový motor o objemu 50-60 ccm případně odpovídající elektro pohon.
Každý, kdo se zajímá o historii letectví a o První světovou válku, nemůže vynechat jeden z nejvýkonnějších stíhačů Velké války, Fokker D.VII. Byl navržen Reinholdem Platzem v továrně Anthony Fokkera a nasazen do bojů na konci První světové války, používán byl i po jejím skončení. Při jeho nasazení na frontě v roce 1918 se ukázalo, že je lepší než tehdejší stíhací letouny spojenců. Toto letadlo charakterizovalo použití samonosné konstrukce křídel s tlustým profilem, namísto křídel s tenkým profilem vyztužených dráty. Výsledkem byla pevnější křídla s větším vztlakem. Přes relativní zastaralost motoru Mercedes, podával letoun vynikající výkony a bezpečně a lehce se ovládal. Fokker D.VII byl nasazen na začátku května 1918. Stroj se stal tak oblíbeným, že vzniklo i rčení „Z průměrného pilota udělá dobrého a z dobrého eso“.
Nyní si můžete i vy zkusit pilotáž RC modelu Fokker D.VII. Ve stavebnici jsou hotové sestavené a potažené díly modelu. Ty je potřeba sestavit podle manuálu a vybavit model vaším RC vybavením, pohonnou jednotkou a vším potřebným příslušenstvím. Všechny díly jsou připraveny k montáži, včetně vzpěr, dílů podvozku a součástí příslušenství. Pro dokončení je potřeba si připravit 6-kanálovou RC soupravu, 6 ks standardních serv (5 ks u elektro verze), motor spalovací benzínový nebo elekropohon (motor, regulátor, baterie). K lepení si připravte 2-složkové Epoxy a vteřinové lepidlo, k montáži běžné nářadí.
Model lze osadit jak spalovacím motorem tak elektro motorem. Dvouplošníky jsou obecně náročnější na pohonnou jednotku než jednoplošníky a motor je vhodné volit raději výkonnější. Při letové hmotnosti modelu cca 12 kg lze doporučit spalovací motor o objemu 50-60 ccm, který bude mít odpovídající rezervu výkonu i při létání ve větru. Při volbě elektro pohonu je vhodné použít motor cca od 3500 W s odpovídající sadou baterií. Motorová přepážka má šířku 175mm, výšku 230mm, délka od přední strany krytu po motorovou přepážku je 187mm. Při montáži motoru je potřeba dát hlavu nahoru, výfuk je lépe vést na spodní stranu a na horní i spodní straně krytu motoru udělat dostatečně velké otvory pro odvod teplého vzduchu.
Každý pořádný model historického stroje musí mít motor, kabinu a pilota. Aby vzhled modelu odpovídal předloze, je stavebnice modelu Fokker D.VII vybavena výliskem vrchní části motoru s výfuky a bočními krycími panely s žaluziemi odvětrání. Tyto doplňky patří k základním charakteristickým znakům letadla.
Letadla z období Velké války měla výzbroj až na malé výjimky namontovanou vně trupu. Mělo to své výhody v dobrém chlazení a přístupu k obsluze. Kulomety bývaly poměrně nespolehlivé a občas se zasekávaly, pilot pak musel rychle uvolnit náboj a obnovit jeho funkci. Model má makety kulometů v prostoru před pilotem.
V trupu modelu je dostatek místa k instalaci serv, přijímače a baterií, pohodlně se lze dostat ke všem komponentům. Díky odnímacímu krytu na horní straně trupu, který na přední straně jistí kolíky a v zadní části drží dva šrouby, je k dispozici velký a dobře přístupný prostor.
Kokpity tehdejších stíhacích letounů byly otevřené a přístrojová deska často byla vystavena povětrnostním vlivům. D.II měl nesčetné varianty přístrojového vybavení a přístroje byly často montovány na různých držácích. Model obsahuje zjednodušenou formu přístrojové desky, která dokumentuje základní vybavení.
V otevřeném prostoru kokpitu nesmí chybět pilot, v balení je k dispozici figurka sedícího pilota včetně sedadla která je již nabarvená a vypadá velmi věrně.
Stavebnice modelu letadla Hangar 9 Fokker D.VII 2.2m, obsahuje hotové potažené díly modelu, vzpěry, kryty, kola a kompletní součásti podvozku, ostruhu, maketu motoru a kulometů, figurku pilota, boční panely trupu, nádrž, spojky křídel, montážní příslušenství, vícejazyčný manuál v angličtině, němčině, francouzštině a italštině a návod v češtině.