Vought F-4U Corsair byl nejvýkonnějším americkým palubním stíhacím letounem druhé světové války. Po vyřešení počátečních problémů (příliš tuhý podvozek a špatný výhled z kabiny komplikující přistávání na letadlových lodích) se spolu s Grummany Hellcat postaral o smetení japonského letectva z oblohy nad Pacifikem. Corsairy úspěšně operovaly i v barvách britské Fleet Air Arm a z pozemních letišť v eskadrách námořní pěchoty. Ve výzbroji US Navy a Marines vydržel až hluboko do 50. let, kdy se v roli stíhacího bombardéru významně podílel na zachycení úvodního náporu komunistické severní Koreje na počátku korejské války.
Corsair, stejně jako ostatní modely z naší řady Baby Warbirds je úhledný malý model z takřka nezničitelného extrudovaného polyolefinu (EPO) vhodný pro rekreační vydovádění. Jako výborný pokračovací model jej ocení každý, kdo již zvládl pilotáž letadla s ovládanými křidélky, a touží vyslat do vzduchu "opravdovou stíhačku". "Baby Warbirdy" jsou ideální modely "na zadní sedadlo auta", snadno přepravitelné - a dá se s nimi bezpečně létat na omezeném prostoru; dokonce ani nemusíte mít k dispozici asfaltovou vzletovou a přistávací dráhu. Díky tomu, že mají ovládanou i směrovku (což v této kategorii není zcela běžné), budete si moci vychutnat létání a všechny akrobatické obraty právě tak, jako je znáte od "dospělých" warbirdů.
Celý model je sestaven z dílů z EPO lisovaných do negativní formy. V RTF stavebnici dostáváte model skoro hotový s nastříkanou kamufláží a s osazeným motorem, 20 A regulátorem a čtyřmi 9g servy, stabilizační jednotkou Reflex V2, 6-kanálovou RC soupravou 2,4GHz, LiPo pohonným akumulátorem a nabíječem pro něj. Podle názorného obrázkového návodu je stavba velmi snadná a spolehlivě ji zvládne i méně zkušený "stavěč". Stačí jenom nalepit vodorovnou ocasní plochu, přišroubovat křídlo, nalepit maketu antény, nasadit podvozek, namontovat vrtuli, upevnit a zkontrolovat přijímač a vložit pohonný akumulátor. Podvozek je snadno odnímatelný, takže můžete model během okamžiku upravit pro vzlet z ruky a přistávání na břicho do trávy nebo naopak pro vzlet a přistání z asfaltové dráhy. Ovládána jsou křidélka (dvěma servy s krátkými přímými drátovými táhly), směrovka, výškovka a otáčky motoru.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 800 |
Délka [mm] | 660 |
Hmotnost [g] | 450 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M |
Náročnost stavby | S1 |
Náročnost pilotáže | P2,P3 |