North American P-51 Mustang se proslavil jako nepřekonatelná doprovodná stíhačka, zaručující bezpečné doručení nákladu Létajících pevností a Liberátorů až do srdce nacistického Německa. Mnohem větší dolet Boeingů B-29 Superfortress vyžadoval ale stroj ještě výkonnější; extrémně dlouhé lety také volaly po druhém pilotovi. Jak si opatřit stroj s delším doletem než Mustang? To je prosté, spojíme dva Mustangy dohromady. A opravdu to fungovalo, i když nakonec šlo vlastně o úplně jiný stroj, shodných dílů měly ve skutečnosti jen velmi malý počet. Válečné nasazení sice Twin Mustangy již nestihly, ale jako dálkové doprovodné nebo noční stíhačky s radarem podvěšeným pod centroplánem křídla sloužily až hluboko do 50. let, protože žíznivé motory tryskáčů první generace prostě neumožňovaly ani zdaleka takový dolet. Na své konto si také připsaly několik rekordních dálkových letů.
Stavebnice americké firmy DUMAS Aircraft představuje ideální stroj pro modeláře, který má již aspoň základní zkušenosti se stavbou malých modelů poháněných gumovým svazkem (jako vůbec model pro získání základních zkušeností s klasickou stavbou doporučujeme nejprve postavit např. některý z kabinových hornoplošníků od firmy Guillow's nebo HERR). Zdokonalíte se ve stavbě "žbrdličkové" kostru trupu i křídla, potahování papírem a lakování, přípravě a ošetřování gumového svazku, zalétávání - prostě ve všech těch nádherných dovednostech ryzí klasické modelařiny. Přitom stavby není mnoho, nečekají vás stovky pracovních hodin v dílně, díky vysoce předpracovaným laserem vyřezávaným dílům to jde jako po másle.
Stavebnice volně létající polomakety amerického stíhacího letadla určená pro pohon gumovým svazkem. Model je jednoduché klasické celobalsové konstrukce v rozsypu s laserem vyřezávanými dřevěnými díly, maketovými doplňky z vakuově tvářeného plastu a plastovými díly zhotovenými vstřikovým lisováním. Trupy jsou konstruovány běžnou minimaketářskou technologií - nejprve z balsových lišt sestavíte bočnice, které spojíte polopřepážkami a příčkami. Výsledné oblé tvary získáte po nalepení většího počtu tenkých podélníků. Křídlo je klasické konstrukce z nosníků a žeber, ocasní plochy z balsových lišt a laserem vyřezávaných dílů.
Stavebnice obsahuje: balsové laserem vyřezávané díly, balsové nosníky, vakuově lisované díly (kryt motoru, kryt kabiny...), plastovou vrtuli s hřídelí a hlavicí, gumový svazek (soutěžní guma FAI TAN II), kola, ocelovou strunu na podvozek a další drobné díly, barevný potahový papír, aršík samolepek, stavební plán.
Rozpětí [mm] | 445 |
Délka [mm] | 345 |
Ovládané funkce | Žádné |
Náročnost stavby | S1,S2 |
Náročnost pilotáže | P0 |